НАЗУСТРІЧ ЗНО

ІДЕМО НА ЗНО БЕЗ ПРОБЛЕМ

Варіант 1
1.    Укажіть, до якої відміни належить іменник мати.
А Першої.
Б Другої.
В Третьої.
Г Четвертої.
2.    До якого виду прикметників належить слово вагомий?
А Присвійні.
Б Якісні.
В Відносні.
Г Субстантивні.
3.    Укажіть число іменника Запоріжжя.
А Однина.
Б Множина.
В Тільки однина.
Г Тільки множина.
4.    До якого розряду займенників належать слова хто, що, який, скільки?
 А Особові.
Б Відносні.
В Заперечні.
Г Неозначені.
5.    Скільки існує дієвідмін дієслів?
А Дві.
Б Жодної.
В Чотири.
Г Одна.
6.    Укажіть правильну схему речення Льоня одразу спитав: «Ти звідки?»
А А: «П?».
Б А: «п!».
В «П?» — а.
Г «П?» — А.
7.    Укажіть правильний фонетичний запис слова.
А [молод’іс’т'].
Б [жинка].
В [видзвонюйє].
Г [гаукат'и].
8.    У якому рядку всі приголосні глухі?
А В, р, п, т, д.
Б К, ц, ш, н, з.
В Х, ф, к, п, т.
Г Б, д, з, ц, ґ. 

9. Які з цих слів правильно поділено на склади?
А Ри-ба, ко-ле-со, ко-жух.
Б Теп-ло, тінь, де-нь.
В Кі-не-ць, яскра-во, за-сти-ла-ти.
Г Ус-міш-ка, кі-но, май-ор.
10.
Який тип синтаксичного зв’язку використано у словосполученні прочитана повість
А Узгодження.
Б Прилягання.
В Керування.
Г Координація.
11.
Який спосіб словотворення використано у слові черговий?
А Безафіксний.
Б Основоскладання.
В Перехід з однієї частини мови в іншу.
Г Префіксально-суфіксальний.
12.
Головна значуща частина слова — це...
А Основа.
Б Префікс.
В Закінчення.
Г Корінь.






Варіант 2
1.                    Укажіть правильне твердження.
А Складне речення — речення, у якому кілька предикативних центрів поєднані за до­помогою сполучників.
Б Просте речення має тільки одну граматичну основу.
В Граматична основа простого речення має складатися з підмета і присудка.
Г Називним є речення, головний член якого виражений присудком.
2.                    Зазначте рядок, де є неправильно записані слова.
А Приємний, прізвище, прірва, м’який.
Б День у день, де-не-де, як-не-як, вгору.
В Абиякий, кисло-молочний, як то, ввічливість.
Г Недобрий;не злий, а добрий, недописав, не прийшов.
3.                    Укажіть правильний орфографічний запис слів.
А Медальон, брошура, журі, парфумерія, ні у кого.
Б Спідлоба, з-над, прийшов-таки, уві сні, декому.
В До побачення, нажаль, додому, спросоння, ніщо.
Г Рік-у-рік, де-не-де, таки прийшов, придорожній.
4.                    Поєднайте словосполучення з їхніми видами і типами зв’язку.
1.    Гарна дівчина.                    А Іменне, узгодження.
2.     Виконати сумлінно.          Б  Дієслівне, керування.
3Грати на фортепіано.          В Прислівникове, прилягання.
4.   Дуже добре.                        Г Дієслівне, прилягання.
5.                    Визначте речення, у якому наявний складений дієслівний присудок.
А Я вже давно хотів спати.
Б Я буду лікарем.
В Ми знали відповіді геть усі!
Г Наставала пора вертатися додому.
6.                    За допомогою яких сполучників приєднується порівняльний зворот?
А Що, наче.
Б Ніби, мов.
В Коли, немов.
Г Що, який.
7.                    Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом.
А Закривши очі, він намагався мріяти.
Б Мати, розчарована поведінкою сина, довго не могла заснути.
В Прикриваючи розбиту тарілку, Івасик намагався всіх обвести круг пальця.
Г Двір сяяв зеленими шатами.
8.                    Зазначте речення, у якому відсутні відокремлені члени речення.
А Я мріяв побувати у Вінниччині, Закарпатті.
Б Там, на Вкраїні, сонечко сідає...
В Крім пісень, лунало багато поезій.
Г Директор школи, Марія Пилипівна, ніколи не дозволяла нам ображати один одного.

9. 
 Поєднайте речення та їх види.
1.            Морозно.                                                      А Називне.
2 .          Йдуть додому.                                               Б  Неозначено-особове.
3             Не плюй до  криниці, бо схочеш водиці.   В     Безособове.
4            Мороз.                                                           Г   Узагальнено-особове.
10.  Які речення записані без пунктуаційних помилок?
А Все завмерло дерева, кущі...
Б Яблука, груші мої улюблені фрукти.
В Він знову приніс свій білий великий шкіряний портфель.
Г Він був тоді добрий, ясний радісний.
11.  Оберіть чинники, що не впливають на ускладнення речення.
А Однорідні члени речення.
Б Звороти (порівняльний, дієприкметниковий, дієприслівниковий).
В Уточнювальні члени речення, звертання, вставні слова.
Г Другорядні члени речення.
12.  Яке з перерахованих слів не є вставним?
А Мабуть.
Б На жаль.
В По-перше.





Варіант 1
1.    Продовжіть речення Двоскладним називається речення, яке...
А Має завершену думку.
Б Має другорядні члени речення.
В Має тільки підмет і присудок.
Г Має граматичну основу (предикативний центр).
2.    Продовжіть речення Ускладненим є речення, у якому є...
А Другорядні члени речення.
Б Діалог.
В Вставні слова (словосполучення, речення), звертання, відокремлення (звороти).
Г Пряма мова.
3.    Визначте підмет у реченні Це «добре» звучало тепер м’яко, як сердечна просьба (О. Гон­чар).
А Це.
Б «Добре».
В М’яко.
Г Це «добре».
4.    У яких випадках підмет виражається вигуком або службовим словом?
А Якщо вони вживаються замість іменника.
Б Таких випадків не існує.
В Якщо вигук або службове слово стоїть на початку речення.
Г Якщо вигук або службове слово є частиною цілого висловлювання і входить до складу підмета.
5.    У реченні Отрута змій, у тому числі й гадюки,— незамінна сировина для одержання бага­тьох ліків (З газети) наявні.
А Відокремлення.
Б Однорідні члени речення.
В Вставне словосполучення.
Г Звертання.
6.    У реченні Він був, певно, обережний, бо дожив до своїх старих заячих літ (За О. Васильків­ським) наявні.
А Відокремлення.
Б Однорідні члени речення.
В Вставне слово.
Г Звертання.
7.   У реченні Дай, Боже, вам такої злагоди і відданості, як у Любистка і Волошки,— благо­словляли у життя матері своїх дітей (За М. Крищуком) наявні.
А Відокремлення.
Б Однорідні члени речення, звертання.
В Вставне словосполучення.
Г Уточнення.

 8.  Укажіть присудок у реченні Попливла б я на схід сонця... (Леся Українка).
А Попливла б.
Б Попливла.
В Попливла б я.
Г Схід сонця.
9.    Визначте вид присудка у реченні Ти матимеш змогу перевірити всі можливі варіанти. А Простий, дієслівний.
Б Простий, іменний.
В Складений, іменний.
Г Складений, дієслівний.
10.                Визначте вид присудка у реченні Гарним був тоді Київ.
А Простий, дієслівний.
Б Простий, іменний.
В Складений, іменний.
Г Складений, дієслівний.
11.                Визначте підмет у реченні І кожний з нас те знав, що слави нам не буде (І. Франко).
А Кожний.
Б Нас.
В Кожний з нас.
Г Слави.
12.                Укажіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.
А Життя прожить — не поле перейти.
Б Ти — занадто романтик.
В Ми — крила бур, ми — велетні, ми діти! (В. Сосюра).
Г Кров людська — не водиця, проливати не годиться (Народна творчість)
 



Варіант 2
1.                    Продовжіть речення Двоскладним називається речення, яке.
А Є повним.
Б Має другорядні члени речення.
В Має присудок.
Г Має граматичну основу (предикативний центр).
2.                    Продовжіть речення Ускладненим є речення, у якому є.
А Другорядні члени речення.
Б Звертання.
В Цитати.
Г Пряма мова.
3.                    Визначте підмет у реченні Це «чудово» лунало тепер з вуст кожного.
А Це.
Б «Чудово».
В М’яко.
Г Це «чудово».
4.                    У яких випадках підмет виражається вигуком або службовим словом?
А Якщо вони вживаються замість іменника.
Б Таких випадків не існує.
В Якщо вигук або службове слово стоїть в середині речення.
Г Якщо вигук або службове слово є частиною підмета.
5.                    У реченні Книга лежала на столі, біля вікна є.
А Уточнювальна обставина.
Б Однорідні члени речення.
В Вставне словосполучення.
Г Звертання.
6.                    У реченні Він був, кажуть, обережний є.
А Відокремлення.
Б Однорідні члени речення.
В Вставне слово.
Г Звертання.
7.                    Визначте підмет у реченні Ми всі те знали, але вирішили змовчати.
А Ми.
Б Всі.
В Ми всі.
Г Слави.
8.                    Укажіть присудок у реченні Зробила б я цю роботу до схід сонця.
А Зробила б.
Б Зробила.
В Зробила б я.
 Г До схід сонця.
  Визначте вид присудка у реченні Ти будеш вчити заданий матеріал?
А Простий, дієслівний.
Б Простий, іменний.
В Складений, дієслівний.
Г Складений, іменний.
10.        Визначте вид присудка у реченні Добрим був його дядько.
А Простий, дієслівний.
Б Простий, іменний.
В Складений, іменний.
Г Складений, дієслівний.
11.        У реченні І на завершення. І. Франко, назвавши В. Леонтовича «видатним прозаїстом», так високо оцінював творчість письменника (За Н. Шумило) є...
А Відокремлення.
Б Однорідні члени речення.
В Вставні слова.
Г Звертання.
12    Укажіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.
А Двічі на два чотири.
Б Володимир Леонтович письменник, культурний та громадський діяч, меценат (За Н. Шу- мило).
В Цей механізм виготовлено — із криці XIV століття (За Н. Глузовою).
Г Посієш вчасно — вродить рясно (Народна творчість).



Варіант 1
1.    Укажіть правильні твердження.
А Чуже мовлення передане дослівно — непряма мова.
Б Речення, що вказує на те, кому належить вимовлене, називається прямою мовою.
В Пряма мова не може мати у своєму складі вигуки.
Г Пряма мова може містити у своєму складі вставні слова, звертання.
2.    Укажіть схеми, у яких правильно розставлені розділові знаки.
А «П,— а,— п.
БА — П! — П! — П, а.
В «П.— А».
Г «П,— а,— п. «
3.    Укажіть правильно намальовану схему до речення «В цей день наука в школі на ум піде»,— казали люди (За О. Воропаєм).
А «П»,— а.
Б «А»,— п.
В «П,— а.
Г «П» — а.
4.    Укажіть речення, де є непряма мова.
А Будили дитину й казали: «Вставай та йди до школи. Сьогодні Наума, хай тобі наука на ум піде!» (За О. Воропаєм).
Б В той же час промовляв: «Святому — на пошану, а моїй дитині — на розум» (За
О.   Воропаєм).
В «В день святого Наума добре починати вчитись: наука на ум іде»,— говорить народна мудрість (За О. Воропаєм).
Г Народна мудрість говорить про те, що в цей день, чотирнадцятого грудня, наука в школі на ум піде.
5.    У якому пункті допущено пунктуаційні помилки?
А Якось я, втупившись у стіну, замріявся, складаючи перший в своєму житті вірш.
Щось про змію, яку римував: «Я її вб’ю.» (За В. Сосюрою).
Б «Хай я зійду з глузду, але все ж буду поетом»,— подумав я. І я став поетом (В. Сосюра). В Дід поволі випростався, поправив добре притертий старомодний круглий картуз, ви­тер піт з лоба. Подумавши, сказав
                        Наче б так. Сам і буду Євмен Глиця. А ти, малий. Чи не Макара Непокупного парость? До-о-брий був парняга! Ми з ним — ох, скільки пройшли! Під Варшавою у госпіталь потрапив.
Хлопчина трохи образився за «малого». Бо ростом вимахав — таки урівень з дідом. Проте відповів спокійно:
                        Нє-є, ви помилились, діду. Я — Продан. Стоп! А мамкин батя — ото і був Непо- купний.
                        Он воно що! Був Непокупний, а став Продан,— усміхнувся дід, примруживши очі. Мабуть, пригадалися давні шляхи-дороги. (За Й. Дудкою).
Г Входячи в нову оселю з хлібом-сіллю в руках господар казав,— «Дай же нам Боже в добрий час у новий дім увійти хліб-сіль унести! Бережи Боже цю хату громом і гро­зою і потом і великим клопотом» (За В. Супруненком).

6. Розкрийте сутність однієї (на вибір) народної мудрості, використовуючи пряму та непряму
мову, діалог.
1       Що вище на вежу, то дрібніші люди внизу (Народна творчість).
2       Товкти воду в ступі теж робота, якщо вона високооплачувана (Народна твор­чість).
3       Не вистеляй лиходійством стежку в рай — заведе у пекло (Народна творчість).
4       Темні фарби фону ретельно згущує, щоб самому виглядати світлішим (Народна твор­чість).
5       На благо народу старається: то воду каламутить, то палиці в спиці пхає (Народна творчість).
6       Нація без рідної мови, що людина без крові (Народна творчість).
7       Коли порожня бочка котиться — вуха заткнути хочеться (Народна творчість).
8       Високо задерешся — низько падати буде (Народна творчість).
9       Не плюй до криниці, бо схочеш водиці (Народна творчість).




Варіант 2
1.    Укажіть правильні твердження.
А Чуже мовлення передане недослівно — непряма мова.
Б Речення, що вказує на те, хто говорить,— слова автора.
В Пряма мова обов’язково має у своєму складі вигуки.
Г Пряма мова не може містити у своєму складі вставні слова, звертання.
2.    Укажіть схеми, у яких правильно розставлені розділові знаки А «П,— а.— П».
БА — П!
В «П,— а».
Г «П — а — п».
3.    Укажіть правильно намальовану схему до речення «Зробімо для країни все можливе!»казали люди.
А «П!» — а.
Б «А»,— п.
В «П! — а.
Г «П»,— а.
4.    Укажіть речення, де є непряма мова.
А Будили дитину й казали: «Вставай та йди до школи. Сьогодні Наума хай тобі наука на ум піде!» (За О. Воропаєм).
Б В той же час промовляв: «Святому — на пошану, а моїй дитині — на розум» (За
О.   Воропаєм).
В «В день святого Наума добре починати вчитись наука: на ум піде»,— говорить на­родна мудрість (За О. Воропаєм).
Г Народна мудрість говорить про те, що в цей день, чотирнадцятого грудня, наука в школі на ум іде.
5.    У яких реченнях допущено пунктуаційні помилки?
А «Ся злість,— уточнює автор,— була почасти наслідком нахабства у боротьбі, яке ви­ховує некультурне суспільство, що схиляється перед тим, хто з більшою твердістю та завзятістю напосідає вимагаючи» (За Н. Ш у мило).
Б У деяких навчальних закладах поширився рух під девізом: «Говоримо українською!» (За Т. Даценком).
В «Якщо я зможу зробити навіть дрібницю, щоб врятувати від знищення якусь тва­рину, я буду дуже щасливий»,— писав Джеральд Даррелл (За В. Снігарем).
Г — Ви тільки гляньте, наче казка! — стрепенувся чийсь голос.
                        І справді! — Спалахнули радістю десятки очей, мовби побачили таку красу вперше.
                        А сосни — все-таки найкращі.
                        А он-он — мов картина «На Півночі дикій!» — уже зовсім по-дитячому.
                        Які стрункі стовбури! Почулося з гурту.
                        А яке разлоге гілля!
                        Від такої краси віє спокоєм і вчевненістю (За І. Складаним).

6.    Розкрийте сутність однієї (на вибір) народної мудрості, використовуючи пряму та непряму
мову, діалог.
1       Що вище на вежу, то дрібніші люди внизу (Народна творчість).
2       Товкти воду в ступі теж робота, якщо вона високооплачувана (Народна твор­чість).
3       Не вистеляй лиходійством стежку в рай — заведе у пекло (Народна творчість).
4       Темні фарби фону ретельно згущує, щоб самому виглядати світлішим (Народна твор­чість).
5       На благо народу старається: то воду каламутить, то палиці в спиці пхає (Народна творчість).
6       Нація без рідної мови, що людина без крові (Народна творчість).
7       Коли порожня бочка котиться — вуха заткнути хочеться (Народна творчість).
8       Високо задерешся — низько падати буде (Народна творчість).
9       Не плюй до криниці, бо схочеш водиці (Народна творчість).




Варіант 1
1.                   Укажіть найбільш точне визначення поняття складносурядне речення.
А Це таке речення, частини якого рівноправні та поєднані сурядними сполучниками. Б Це таке речення, частини якого рівноправні та поєднані за змістом, інтонаційно, су­рядними сполучниками.
В Це таке речення, частини якого поєднані сурядними сполучниками, за змістом.
Г Це таке речення, частини якого поєднані сурядними сполучниками.
2.                   Укажіть рядок сурядних єднальних сполучників.
А І (й), та, ні. ні.
Б А, але, проте, зате, однак.
В Або, чи, хоч, то. то, не то. не то.
Г Коли, що, який, де.
3.                   Укажіть рядок сурядних протиставних сполучників.
А І (й), та, ні. ні.
Б А, але, проте, зате, однак.
В Або, чи, хоч, то. то, не то. не то.
Г Коли, що, який, де.
4.                   Укажіть рядок сурядних розділових сполучників.
А І (й), та, ні. ні.
Б А, але, проте, зате, однак.
В Або, чи, хоч, то. то, не то. не то.
Г Коли, що, який, де.
5.                   Укажіть рядок, у якому неправильно розставлені розділові знаки.
А Загомоніли десь пташки, і лист зашелестів (М. Терещенко).
Б В долині персики цвітуть, а в горах знову сніг (М. Рильський).
В Вже пізно, а спати не хочеться (В. Собко).
Г То вітрець дихне по ниві, то коник в ниві засюрчить, то радісно бджола з добутком злетівши з квітки задзижчить (Л. Глібов).
6.                   Укажіть складносурядне речення.
А Ходиш і не стомлюєшся блукати вулицями, і дух тобі перехоплює від насолоди ба­чити таку красу (В. Собко).
Б Щасливий той, хто виховав у дитинстві жагу пізнання і зберігає її упродовж цілого життя (І. Вихованець).
В Липи і клени в Києві жовтіють зразу: кілька днів стоять, а потім раптово опадають, показуючи голе гілля (В. Собко).
Г Вона настроює світлі струни душі на натхненну працю і на служіння Вітчизні (І. Ви­хованець).
7.                   Укажіть рядки, у яких правильно розставлені розділові знаки.
А Минає день і світ згасає, і найсвітліший промінь згас (М. Рильський).
Б Погане без ніг повзе а добре на крилах летить (Народна творчість).
В Повітря тремтить від спеки, і в срібнім мареві танцюють білі, тополі.
Г Дощ пройшов — і Київ зеленіє (М. Рильський).


8. Де правильно побудована схема до речення А мати хоче научати, та соловейко не дає (Т. Шевченко)?
А [ ], та [ ].
Б А ( ), та ( ).
В [ ], та ( ).
Г А [ ], та [ ].

9. Зазначте смислові зв’язки у складносурядному реченні, поєднавши цифри з відповідними буквами.
1        Сушило сонце землю, і дощі воложили її (Н. Рибак).                А     Одночасність.
2        Дмухнув вітер — і листя спало з дерев.                                      Б    Послідовність.
3        Зберемо з тобою стиглих вишень, і вариво на зиму   буде!    В Причиново-наслідковий
                                                                                                              зв'язок        
Вітру на морі не було, проте клекотав сильний прибій (М.Трублаїні                                                                                
                                                                                                             Г     Протиставлення.
10.   Створіть невеликий роздум на одну із запропонованих тем, використовуючи складносуряд­ні речення.
    Забудеш рідний край — твоє всохне коріння (П. Тичина).
    В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім — Батьківщина (Л. Кос­тенко).
    В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля (Т. Шевченко).



Варіант 2
1.  1.   Укажіть правильні твердження.
А Складним називається речення, у якому два і більше підмети чи присудки.
Б Складносурядне речення — це таке речення, частини якого рівноправні та поєднані між собою за змістом, граматично, сполучниками сурядності.
В Частини складного речення поєднуються сполучниковим (сурядним та підрядним) і без­сполучниковим зв’язком.
Г Серед складносурядних речень розрізняють речення з єднальними відношеннями, які називають дії, що відбуваються одночасно.
2.    2. Укажіть рядок сурядних єднальних сполучників.
А І (й)., та, ні. ні.
Б А, але, проте, зате, однак.
В Або, чи, хоч, то. то, не то. не то.
Г Коли, що, який, де.
3.    3. Укажіть рядок сурядних протиставних сполучників.
А І (й), та, ні. ні.
Б А, але, проте, зате, однак.
В Або, чи, хоч, то. то, не то. не то.
Г Коли, що, який, де.
4.   4.  Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки.
А Але вже око змружене крізь вії, / Зорить за обрієм нехибну ціль, / І десь у дальнім лоні інших піль / Твоя весна, мов тихий голос, зріє (Ю. Клен).
Б Слова — це крила ластівки, вона їх почуває, але без них не може злетіти (Ю. Муш- кетик).
В Чи то сонце сяє так сліпучо, чи то мої оченьки болять?
Г Не можу погляду відірвати від косаря, але мушу пильнувати й за ворогом. (С. Пла- чинда).
5.    5. У якому рядку правильно побудована схема до речення В долині персики цвітуть, а в го­рах сніг?
А [ ], а ( ).
Б ( ), а ( ).
В ( ), а [ ].
Г [ ], а [ ].
6.    6. Укажіть складносурядне речення.
А Отже, приходив на береги озера наш далекий пращур, осідав на новому місці і, не­довго думаючи, давав назву своєму поселенню (В. Мірошниченко).
Б У другій половині червня випадає кілька святкових днів, а вірніше ночей. (Ю. Зба- нацький).
В І йому ставало дедалі впевненіше, надійніше, бо він таки мав міцний корінь, і той корінь ще був у землі, брав із неї соки. (Є. Гуцало).
Г Про вербу, скромну нашу вербу, написано чимало; їй присвячені прислів’я й при­казки, пісні та вірші (В. Скуратівський).


7. Укажіть рядок сурядних розділових сполучників.
А І (й), та, ні... ні.
Б А, але, проте, зате, однак.
В Або, чи, хоч, то. то, не то. не то.
Г Коли, що, який, де.

8. Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки.
А Після відкриття каналу вода Світязю поринула в озеро Луки, і рівень води спав на
чотири метри.
(В. Мірошниченко).
Б Танк важко повз а монумент почав повертатись до нього. (О. Лупій).
В Петрусь закрив повіки, і підвів обличчя у небо (О. Лупій).
Г Але щойно на воду впадуть перші промені ранкового світла, ці тварини знову спус-
каються вниз.
(Н. Павлюк).
9.    Зазначте смислові зв’язки у складносурядних реченнях, поєднавши цифри з відповідними
буквами.
1. Своїм юнацьким серцем, щирим пориванням співучої душі Назарій Яремчук причетний не лише до зеленоверхої «Смерічки», а й до всієї нашої пісенної культури. (М. Сингаївський).
2. Іван пройшовся поза городами, і з кожного обійстя пахло йому цвітом дерев, і весело та клопітливо гули бджоли (Є. Гуцало).
3. Хтось шарпнув за двері, і вони розчинились навстіж (Ю. Збанацький).
4 Дощ пройшов, і хмари розступилися.

А Одночасність /послідовність.
Б Причиново-наслід­ковий зв’язок.
В Протиставлення, зіставлення..
                                                  





10.   Створіть невеликий роздум на одну із запропонованих тем, використовуючи складносуряд­ні речення.
              Вітчизна — ось і альфа, і омега! (Д. Павличко).
              Можеш вибирати друзів і дружину, Вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).
              Нема на світі України, Немає другого Дніпра (Т. Шевченко).
А Одночасність / послідовність.
Б Причиново-наслід­ковий зв’язок.
В Протиставлення, зіставлення..






        
























Немає коментарів:

Дописати коментар